인천항 1항로 VLCC 통항을 위한 적정 수심 검토
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 양영훈 | - |
dc.contributor.author | 김진태 | - |
dc.contributor.author | 이의종 | - |
dc.contributor.author | 공인영 | - |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:40:42Z | - |
dc.date.available | 2021-12-08T13:40:42Z | - |
dc.date.issued | 20160428 | - |
dc.identifier.uri | https://www.kriso.re.kr/sciwatch/handle/2021.sw.kriso/3935 | - |
dc.description.abstract | 지난 2014년부터 인천항에는 VLCC(Very Large Crude Oil Carrier) 선박이 입항하기 시작하여, 연간 25~30여척의 VLCC 선박이 인천항을 이용하고 있다. 본 연구에서는 인천항에 VLCC가 입항한 실적을 분석하여 1항로 통과시 VLCC의 흘수 및 조위, 조위를 고려한 여유수심(이하 UKC : Under Keel Clearance) 등을 조사하였으며, 이를 바탕으로 1항로를 안전하게 통항할 수 있는 적정 조위 및 수심 개선 방안을 제안하고자 하였다. | - |
dc.language | 한국어 | - |
dc.language.iso | KOR | - |
dc.title | 인천항 1항로 VLCC 통항을 위한 적정 수심 검토 | - |
dc.title.alternative | A Study on Proper Water Depth for VLCC Safety Navigation at the Incheon Port No.1 Fairway | - |
dc.type | Conference | - |
dc.citation.title | 2016년 해양환경안전학회 춘계학술발표회 | - |
dc.citation.volume | 1 | - |
dc.citation.number | 1 | - |
dc.citation.startPage | 2 | - |
dc.citation.endPage | 3 | - |
dc.citation.conferenceName | 2016년 해양환경안전학회 춘계학술발표회 | - |
Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
(34103) 대전광역시 유성구 유성대로1312번길 32042-866-3114
COPYRIGHT 2021 BY KOREA RESEARCH INSTITUTE OF SHIPS & OCEAN ENGINEERING. ALL RIGHTS RESERVED.
Certain data included herein are derived from the © Web of Science of Clarivate Analytics. All rights reserved.
You may not copy or re-distribute this material in whole or in part without the prior written consent of Clarivate Analytics.